| Tekst: | Krisen i musikbranchens indtjening på musik - og dermed behovet for andre løsninger - er større end nogensinde.
  Musiksalget satte sidste år igenigen en ubehagelig bundrekord.
  Godtnok er downloadsalget steget med 77%, men det samlede salg er faldet 4,5%. Og downloadsalget udgør stadigvæk mindre end 10% af det samlede musiksalg. 
  Nu har internettet været på banen i ca. et årti, og musikbranchen står stadigvæk meget famlende overfor, hvordan  det kan og skal udnyttes kommercielt.
  læs mere på
  http://www.pladebranchen.nu/?id=457 og http://ifpi.dk/index.php?pk_menu=11
  Til Kristensen: Når der kommer ytringer, som dem der ødelagde din morgen, så er det primært udtryk for en panisk søgen efter syndebukke frem for løsninger. Ytringer der har deres triste baggrund i de sørgelige tal nævnt herover. De sager, musikbranchen fører mod internetudbydere i mange lande, også herhjemme, er udtryk for samme panik-agtige holdning til både problemernes årsag og de mulige løsninger.  |