FORUM
Ris, ros, diskussioner, mm ...
DmD-SHOP
Afsender:Erik Lange
Email:erik@digitalforbruger-dk
Emne:Om at skyde sig selv i foden
Tekst:Hej Klaus,

Kunne man ikke forestille sig, at hvis man startede med en pris der lå på et "fornuftigt" og for alle forbrugere "acceptabelt" leje, så ville man fra start af sælge så mange flere plader, at mængden ville opveje en nedgang i profit de første måneder ?

Altså - at dem der gerne vil købe til 99,- kroner ville gøre dette fremfor at downloade piratversioner, hvis de havde muligheden når de var "sultne" - og at det efterfølgende udsalg sælger mindre end det potentielt kunne, fordi folk har fået stillet deres sult, når pladerne endelig kommer på udsalg ?

Det ændrer ikke ved det moralske aspekt, som jeg giver dig fuldstændigt ret i - det er bare mine egne lommefilosofiske betragtninger, om udbud og efterspørgsel i et dynamisk marked... jeg mener ikke det er sund forretningssans, at starte med at "flå" kunderne, fordi der altid er nogle der vil betale hvad som helst for en vare... dermed indrømmer man jo faktisk, at den vejledende udsalgspris ikke er et udtryk for varens reele værdi for forbrugerne, og dermed kan forbrugerne vel med rette føle at de bliver udnyttet af branchen, når de køber plader til "fuld" pris - eller hvad ?

Med venlig hilsen,
Erik Lange



Dit navn:
Din email:
Overskrift:
Din tekst:




Oversigt alle rum